Byråer
Efter Publicis islossning i Sverige – nu ska ”Power of one” bevisa sig som framtidens arbetssätt
Publicerad: 2 maj 2022, 12:27
Emma Thorp vad tidigare vd på den oberoende mediebyrån Scream. Förra sommaren tog hon över Publicis i Sverige.
Foto: Abraham Engelmark
Publicis har på kort tid vunnit en rad eftertraktade konton och branschbedömare tror stenhårt på omdiskuterade modellen ”Power of one”. Utmaningen ligger i själva implementeringen. ✓ Så fungerar en ”byrå i byrån” ✓ Betydelsen av det kreativa erbjudandet ✓ Rekryteringen avgörande för nästa steg ✓ Ökade krav på kundansvariga.
För utomstående slog det ned som något av en bomb. Att Publicis, som länge skalat ned sin kreativa verksamhet i Sverige, gick vinnande ur Elgigantens kreativa pitch var något få
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.