Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Elon väljer Mindshare

Publicerad: 15 November 2012, 08:56

Mediebyrån Mindshare har fått uppdraget att hantera mediestrategi, köp och planering för vitvarukoncernen EEL.


Ämnen i artikeln:

MindshareElon

EEL AB är en inköps- och logistikkoncern som äger fem fria  fackhandelskedjor: Elon, Elkedjan, Hemmabutikerna, Hemexperten och  Elspar samt ett e-handelsbolag, Vitvarumäklarna.

Sammanlagt har de över 500 butiker och 1400 elektriker i samverkan.  Sedan en tid har en mediebyråpitch pågått och nu har EEL alltså valt att  påbörja ett samarbete med Mindshare.

– Mindshare har uppvisat mycket goda erfarenheter av att arbeta med  detaljister. Den strategiska kompetensen kopplat till byråns kreativitet  kommer komma alla varumärken inom vår koncern till gagn under vårt  samarbete, säger Jimmy Sander, marknadschef på EEL i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

MindshareElon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.