Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 15 november 2012, 08:56
Mediebyrån Mindshare har fått uppdraget att hantera mediestrategi, köp och planering för vitvarukoncernen EEL.
EEL AB är en inköps- och logistikkoncern som äger fem fria fackhandelskedjor: Elon, Elkedjan, Hemmabutikerna, Hemexperten och Elspar samt ett e-handelsbolag, Vitvarumäklarna.
Sammanlagt har de över 500 butiker och 1400 elektriker i samverkan. Sedan en tid har en mediebyråpitch pågått och nu har EEL alltså valt att påbörja ett samarbete med Mindshare.
– Mindshare har uppvisat mycket goda erfarenheter av att arbeta med detaljister. Den strategiska kompetensen kopplat till byråns kreativitet kommer komma alla varumärken inom vår koncern till gagn under vårt samarbete, säger Jimmy Sander, marknadschef på EEL i en kommentar.
Linus Fremin