Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Familjen ökar vinsten

Publicerad: 24 Juni 2020, 12:10

Sofia Björkman var kundansvarig på Nord DDB innan hon klev över till Familjen som vd.

Nya kunder och namnbyte. 2019 blev ett bra år för reklambyrån Familjen, som både ökade omsättningen och vinsten.


Ämnen i artikeln:

Familjen

Kia Motors, Nordlo, Kista Science City, Citycon, Oxfam, Mälardalens Högskola och Region Stockholm. Under året har reklambyrån Familjen fått in flera nya kunder och projekt, vilket också avspeglas i bokslutet. 

Under året ökade omsättningen rejält, från 46,8 miljoner kronor till 57,2 miljoner kronor. Vinsten ökade likaså, från 2,6 miljoner kronor, till 3,3 miljoner kronor. Byråintäkten steg till 11,5 procent, och vinstmarginalen landade på 5 procent. 

”Vi har haft en medveten satsning på att få in fler kommersiella uppdrag för att få en bättre mix i kundportföljen och vi har fått en bättre fördelning på intäkterna över flera stora kunder, viktigt utifrån ett riskspridningsperspektiv”, skriver Familjen i sin förvaltningsberättelse.

Under 2019 strök byrån ordet Pangea från sitt namn, och heter numera alltså bara Familjen. Under året nyanställde man också, och är numera ett medelantal anställda på 36,5 tjänster. 

Under den första delen av 2020 har Familjens arbete bland annat synts i 1177 Vårdguiden och Region Stockholms kampanj med information om förebyggande insatser för att minska spridningen av coronaviruset. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Familjen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.