Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Finsk growth marketing-byrå slår upp dörrarna i Sverige

Publicerad: 20 November 2019, 09:29

Sebastian Östman, Christopher Oksman och Rasmus Östman.

Efter Jakobstad och Helsingfors väljer Genero att öppna upp kontor även i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Genero

Growth marketing-byrån Genero grundades för tio år sedan av Sebastian Östman, Rasmus Östman och Jonathan Björkskog. Byrån ägs av den finska mediekoncernen A-lehdet och jobbar med kunder som Mutti, Snellman, Komplett Bank och Halti. Under 2019 har byrån omsatt cirka åtta miljoner euro.

Nu väljer de att öppna upp kontor i Stockholm och Sverige.

– Vi har haft en fantastisk utveckling i Finland de senaste åren. Sedan 2011 har vi även jobbat med kunder på den svenska marknaden. Under det senaste året har omsättningen från Sverige ökat kraftigt. Vi hjälper våra kunder att växa och flera av dem expanderar nu även i Sverige. Det är också en viktig anledning till att vi startar upp verksamhet i Sverige, säger Sebastian Östman, grundare och byråledare på Genero.

Byrån säger sig kunna erbjuda strategi och kreativ planering i kombination med datadriven marknadsföring.

– De metoder som fungerat bra i Finland har också fungerat bra i övriga nordiska länder och med vår erfarenhet är vi en bra byråpartner för de företag som vill skapa tillväxt på flera marknader. Vi ser självfallet att det även finns vissa skillnader i köpbeteende och kulturer mellan länderna, men där främsta barriären är språket. Eftersom vi är en finlandssvensk byrå, så är just språket inte ett problem för oss när vi nu startar upp Genero i Sverige, säger Rasmus Östman.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Genero

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.