Byråer
Flera svenska byråjättar backar: Här är satsningarna som går framåt
Publicerad: 24 augusti 2020, 14:21
Forsman & Bodenfors är den enda av de svenska reklamkoncernerna som förbättrade sitt rörelseresultat under 2019. Publicis byråer i Sverige, Diplomatgruppen och H&H Group är tre av byrågrupperna där lönsamheten gick bakåt.
Ämnen i artikeln:
Publicis GroupeDiplomat CommunicationsH&H GroupCuramandoForsman & BodenforsNorth AllianceEfter finanskrisen 2008 har vi sett en konsolideringstrend i kommunikationsbranshen. I Sverige har utvecklingen varit särskilt tydlig under de senaste åren med North Alliance byråbygge och H&H Group som kanske
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.