Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Food & Friends vinner Abba

Publicerad: 14 Februari 2019, 14:17

Pontus Dahlström, projektledare Food & Friends, Malou Wik Yeung, marknadschef Orkla Foods Sverige, Fredrik Lundberg, art director Food & Friends, Alexandra Sjöholm , pr-konsult Food & Friends och Fredrik Dannemann, copywriter Food & Friends.

Food & Friends håvar hem Abba efter vunnen pitch.


Orkla Foods Sverige gick nyligen ut i pitch för att hitta en byrå till varumärket Abba. Uppdraget landade hos Food & Friends, och innebär ett helhetsgrepp kring att utveckla en ny kommunikationsstrategi och ta ut den i integrerade kampanjer för reklam, pr och sociala medier.

– Food & Friends är en spännande byrå med tung kunskap inom vårt segment. De förstår våra utmaningar utifrån varumärket men också utifrån de kategorier vi befinner oss i. De visar på kreativ höjd och sätter varumärket i fokus, och dessutom tillhandahåller de intern produktion och pr-kompetens, vilket vi tror är mer kostnadseffektivt men framförallt gör oss mer agila i denna snabbföränderliga värld, säger Malou Wik Yeung, markandschef på Orkla Foods Sverige, i ett pressmeddelande.

Bland Abbas produkter finns bland annat fiskbullar, tonfisk och de färdiga såserna
Middagsklart, samt sill och ansjovis. Ambitionen är att alla som vill följa rekommendationen att äta fisk tre gånger i veckan också enkelt ska kunna göra det, vare sig om det är till högtider eller till vardags.

Pontus Dahlström, projektledare och byråchef på Food & Friends:

– Abba står inför ett spännande år och det ska bli intressant att vara med på resan.

Den första aktiviteten i samarbetet rullas ut i samband med påsken.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.