Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Foodora startar inhouseavdelning – ska vässa restaurangers varumärken

Publicerad: 10 September 2020, 09:05

Foto: Press

Den nya inhousebyrån ska ge matleveranstjänstens anslutna restauranger ”en digital kostym”.


Ämnen i artikeln:

Foodora

Hemlevererad mat har fått ett uppsving under coronapandemin, och för att bemöta den ökade efterfrågan har 1000 personer anställts sedan i mars. Med bakgrund i växande kundskaran startar Foodora i Sverige nu en egen inhousebyrå under namnet Foodora Creatives, som ska hjälpa anslutna restauranger att nå ut till kunderna. Det handlar bland annat om att vässa den digitala affären och varumärket. Ett annat företag med liknande upplägg är modegiganten Zalando. 

– Foodora har haft och har ett väldigt högt tryck på restauranger och butiker som är mycket benägna att bli en del av Foodoras snabba leveranser, och speciellt just nu när många företag har det tufft. Dock har vi sett ett stort behov av grafisk hjälp och även hjälp med marknadsföring och kommunikation, säger Philip Eide, marknadsdirektör Foodora, i ett pressmeddelande.  

Hittills har 100 kunder tagit hjälp av matleveranstjänstens inhouseavdelning, som består av marknadsförare, kommunikatörer samt människor med digital expertis inom försäljning. Totalt jobbar fem personer på avdelningen. 

– Vi ger dem en digital kostym och ansikte som dagens och morgondagens kunder vill ha, säger Philip Eide.

Foodoras logga respektive loggan för Foodoras nya inhouseavdelning.

Foto: Press

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Foodora

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.