Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Forefront vinner Livsmedelsverket

Publicerad: 20 November 2013, 10:44

Den digitala mediebyrån Forefront köpte nyligen webb- och designbyrån Interactive Solutions. Uppsala-byrån har nu vunnit en digital ”Matsvinn”-kampanj för Livsmedelsverket i konkurrens med byråer som Scream och Tre Kronor.


Ämnen i artikeln:

ForefrontLivsmedelsverket

Forefront har vunnit ett antal större uppdrag tidigare i höst – alltifrån Läkarmissionen och IOGT till Upplands Motor och Elverket.

Nu står det klart att man även har vunnit Livsmedelsverket.

Arbetet går ut på att hjälpa verket med en digital kampanj kring Matsvinn – byrån håller redan på att lägga upp strategier för alltifrån Facebook till Google.

– Det är roligt dels för att det är en stor kund, dels för att vi har haft mycket vind i seglen i höst. Vi ser det som ett kvitto på att flera större reklamköpare i Sverige börjar uppmärksamma oss, säger Marcus Jildecrona, vd på Forefront, i ett pressmeddelande.

Han berättar också att Forefront är ensamt om det digitala uppdraget för Livsmedelsverket, men kan inte berätta hur stora pengar det rör sig om.

– Det är inte fastställt ännu, utan det återstår att se, säger Marcus Jildecrona.

Livsmedelsverket ska uppmärksamma Matsvinn-frågan redan i år genom just digital annonsering.
– Vi har granskat inkommande anbud. När vi hade värderat både kvalitét och pris drog Forefront det längsta stråt säger Sara Johansson, kommunikationsstrateg på Livsmedelsverket.

Livsmedelsverket planerar att köra en stor informationskampanj under 2014 och 2015 och inleder alltså med ett digtalt projekt redan i år.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

ForefrontLivsmedelsverket

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.