Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Försvarsmakten går ut i upphandling

Publicerad: 25 Februari 2020, 12:49

Upphandlingen kommer att annonseras under våren.


Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

I går släppte Försvarsmakten en rad filmer inom ramen för kampanjen ”Många har många frågor”, framtagen av Volt och tänkt att få fler unga kvinnor att söka sig till försvaret.

Kampanjen är dock en av de sista under den nuvarande avtalsperioden. I vår går nämligen Volt och Försvarsmaktens avtal, som skrevs 2016, ut. Innan Volt jobbade Försvarsmakten under tio år med DDB Stockholm, i dag Nord DDB.

Försvarsmakten bekräftar uppgifterna om att de senare i vår kommer gå ut i ny upphandling av reklambyrå men vill inte kommentera ärendet mer än så. Försvarsmakten är enligt lag tvingade att se över sina ramavtal var fjärde år, oavsett om de vill byta byrå eller inte.

Försvarsmakten har länge hyllats för sin kommuniktion, däribland kampanjerna ”Vi låter Sverige vara i fred”, ”Du nya, du fria och ”Hur många skäl behöver du?”. 2015 prisades tjänsten Jobbot, framtagen av DDB Stockholm, med två silverägg i kategorierna alternativa medier och event. 2017 prisades Försvarsmaktens visuella identitet, också den framtagen av DDB Stockholm, med ett diplom i kategorin identitetsdesign. Tidigare i år prisades Försvarsmakten och Volts kampanj ”Kom som du är” med en 100-fattare i 100-wattaren.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.