Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Futurniture ser på 2021 med tillförsikt

Publicerad: 23 juli 2021, 10:50

Ha en lattjo dag, en kampanj för Ikea som Futurniture utvecklade.

Kommunikationsbyrån Futurnitures omsättning för 2020 slutar på 34,4 miljoner, något mindre än föregående år.


Ämnen i artikeln:

Futurniture

Futurniture har bland annat tagit fram kampanjer för Ikea, Svenska institutet och Riksbyggen. 

LÄS OCKSÅ: Gå på lägenhetsvisning utan byxor – så ska Riksbyggen locka spekulanter digitalt 

Under 2020 påverkades bolaget negativt av coronapandemin och man tog del av statliga stöd, det framgår i bokslutet. För att vikta upp för den minskande efterfrågan gjorde man också personaländringar, och medelantalet anställda för året blev 28 (2019: 37). 

Omsättningen minskade något och landade på 34,4 miljoner kronor (37,5 mkr). Även rörelseresultatet tog ett dyk och blev till slut 250.032 kronor (855.860 kronor). Byråintäkten blev 22,8 miljoner, och rörelsemarginalen ökade något från föregående år, till 3 procent (1 procent).

Enligt bokslutet har verksamheten stabiliserats, och bolaget ser på 2021 med tillförsikt.

Nyckeltal

Omsättning: 34,4 mkr (37,5 mkr)

Rörelseresultat: 250.032 kr (855.860 kr)

Byråintäkt: 22,8 mkr (25,6 mkr)

Rörelsemarginal: 3 (1)

Antal anställda: 28 (37)

Soliditet: 30 procent (24)

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Futurniture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News