Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Gevalia satsar på det oväntade

Publicerad: 11 Mars 2014, 12:24

Gevalia byter sitt gamla beprövade koncept "Nar du får oväntat besök" mot "Kom en kopp närmare det oväntade" med en ny reklamfilm från Lowe Brindfors.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Gevalias tidigare kommunikation utgick ifrån att konsumenterna ville ha ett gott kaffe som alla tyckte om, när man fick besök. Nu gläntar man istället på dörren och visar på vad ett möte faktiskt kan leda till. Konceptet lanseras med en film som börjar där betraktaren är van att få sluta.

− Att få chansen att förnya ett så pass välkänt och älskat varumärke som Gevalia är både otroligt spännande och lite läskigt, säger Patrik Westerdahl, art director på Lowe Brindfors.

Idén med det nya konceptet är att uppmuntra människor att se personer runt omkring sig och ta sig tid att lära känna dem eftersom man aldrig vet vad för oväntade vändningar dessa nya möten kan bidra med i våra liv.

− Vi har i det nya konceptet tagit hänsyn till det svenska, något introverta samhälle vi lever i idag och hoppas att vi med det nya konceptet faktiskt kan påverka svenskar att öppna upp för nya oväntade relationer och händelser, säger Andreas Millbourn, Nordisk Marknadschef för Gevalia på Mondelez.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.