Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Grow i nordiskt partnerskap med Nutricia

Publicerad: 21 Januari 2014, 08:30

Nutricia har valt Grow som strategisk varumärkespartner för deras varumärken inom avancerad medicinsk nutrition för barn och vuxna på den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Grow

– Vi är naturligtvis väldigt stolta över att Nutricia har valt oss som strategisk varumärkespartner i Norden, säger Helene Schöldsten, kundansvarig projektledare på Grow. Nutricia är idag marknadsledare med flera av sina produkter inom sjukvården där vi nu har fått i uppdrag att marknadsföra några av de viktigaste affärsområden mot konsumentmarknaden där tyngdpunkten ligger inom det digitala kanalerna.

Grow grundades 2004 och har sedan starten tagit ett helhetsgrepp i att kombinera affärs- och varumärkesutveckling med design och kommunikation. Grow har drygt 70 medarbetare som arbetar integrerat mellan Stockholm, Oslo och Helsingfors.

– Vi på Nutricia har valt Grow som vår partner för att kommunicera flera viktiga kategorier inom Nutricia koncernen, säger Mette Drakenberg som är nordisk marknadsdirektör på Nutricia. Vi behöver en strategisk partner som har kunskap och kapacitet att utveckla flera av våra varumärken inom den nordiska marknaden och även globalt.

Nutricia är ett globalt företag som ingår i livsmedelskoncernen Danone.

Krister Berntsson


Ämnen i artikeln:

Grow

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.