Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

H&H Group stärker samarbetet mellan Jung och Hallvarsson & Halvarsson

Publicerad: 19 april 2021, 08:39

Anna Grönlund Krantz, Jonas Sevenius och Jimmy Rodhelind.

Jung-grundaren Jonas Sevenius plockas in i Hallvarsson & Halvarssons affärsledning och kommer att dela sin tid mellan byråerna: ”Tillsammans kan vi ta ett helhetsgrepp om våra kunders utmaningar”, säger Jungs vd Jimmy Rodhelind.


Ämnen i artikeln:

Jung RelationsH&H Group

Jonas Sevenius tar plats i Hallvarsson & Halvarsson affärsledning i rollen som senior director creative strategist. Han var en av medgrundarna till Jung Relations när byrån startade i början av 2000-talet. Nu ska han arbeta på både Jung och Hallvarsson & Halvarsson i syfte att öka samarbeten mellan byråerna. Ett sätt att bättre hantera komplexa uppdrag i gränslandet mellan marknadskommunikation, företagskommunikation, hållbarhet och public affairs. 

– Redan från min tid på kundsidan såg jag att det fanns en lucka där Jungs och H&Hs kompetens möts. Att nu få vässa vårt erbjudande känns väldigt bra. Jonas har en eftertraktad förmåga att kombinera djup affärsförståelse med idé- och konceptutveckling av riktig hög kvalitét. Det här kommer bli oerhört bra för våra kunder, säger Anna Grönlund Krantz, vd på Hallvarsson & Halvarsson i en kommentar. 

Jonas Sevenius behåller platsen i Jungs ledningsgrupp.

– Det känns superlyxigt att få stå kvar med ena foten i Jungs kreativa mylla, samtidigt som jag efter 18 år får möjlighet till personlig utveckling i ett nytt, seniort och superproffsig sammanhang. Det är som att äta kakan och ha den kvar. Jag har samarbetat med Hallvarsson & Halvarsson i flera kunduppdrag och är imponerad byråns utveckling de senaste åren, kommenterar Jonas Sevenius.

Jimmy Rodhelind, vd Jung, kommenterar samarbetet:

– Vi är tillräckligt lika för att samverka bra, men tillräckligt olika för att komplettera varandra med en mångfald av kompetenser. Tillsammans kan vi ta ett helhetsgrepp om våra kunders utmaningar och låta kreativitet löpa som en röd tråd genom uppdragen, från styrelserummet till kampanjaktiveringar.

Jung och Hallvarsson & Halvarsson

2016 köptes Jung upp av H&H Group som i dag består av 15 byråer. Hallvarsson & Halvarsson, Comprend, Springtime-Intellecta, Jung, Creo, Involve, Identx, Consilio, Bysted, Savvy, BerntzonBylund, Mindmakers, Socialminds, Wonderland ochAxiom insight

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Jung RelationsH&H Group

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.