Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Hakar på pop-up-vågen – med 7-Eleven

Publicerad: 27 Juni 2014, 08:47

Bildtext från vänster till höger: Jens Johnsson - kreativt ansvarig Karl Nyberg - projektledare Isabella Rönnmark - projektledare Fredrik Jerresand - kundansvarig Emma Singhoffer - assistent

Foto: Wenderfalck.

Närbutikskedjan 7-Eleven väljer Wenderfalck som pr-byrå. Samarbetet har inletts med en pop-up-park vid Hornstull.


Ämnen i artikeln:

FriendsFredrik Jerresand7-ElevenWenderfalckPride

- På 7-Eleven vill vi gå från att prata till att göra och det kräver att vi måste tänka nytt och engagera kunderna i våra kampanjer. Wenderfalck har många bra idéer för hur vi ska nå dit, säger Reine Walfridsson, ansvarig för extern kommunikation på 7-Eleven i en kommentar.

Fokus ligger på att skapa uppmärksamhet och engagemang runt 7-Elevens samarbeten med Stockholm PRIDE och Friends.

Samarbetet har redan inletts genom att man har skapat en pop-up-park vid Hornstull kopplat till 7-Elevens nya frukosterbjudande.

Pop-up-fenomenet har kommit starkt under senare år med alltifrån klädbutiker till restauranger.

-Det är ett spännande varumärke vars erbjudande mot konsument ligger helt rätt i tiden och vi ser fram emot att få följa med på deras resa, säger Wenderfalcks vd, Fredrik Jerresand i en kommentar.

7-Eleven öppnade sin första butik i Sverige år 1980 och har idag 190 butiker i landet.

Kedjan har 50 000 butiker i världen.

Arbetsgrupp:
Projektgrupp Wenderfalck:
Jens Johnsson - kreativt ansvarig
Karl Nyberg - projektledare
Isabella Rönnmark - projektledare
Fredrik Jerresand - kundansvarig
Emma Singhoffer - assistent

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.