Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Haus fortsätter växa

Publicerad: 16 April 2020, 08:34

Reklambyrån Haus ökar omsättningen – men vinsten krymper.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCare of HausReklambyrå

Den Västeråsbaserade reklambyrån Haus presenterar ännu ett år med växande intäkter. Omsättningen ökade med fyra miljoner, och landade på strax över 56 miljoner kronor. Resultatet sjönk något, från 5 miljoner under 2018 till 3,6 miljoner 2019. Vinstmarginalen landade därmed på 6 procent. 

Under året som gick ökade personalstyrkan, från 29 till 35 medarbetare. 

Byrån bildades 2006 efter en sammanslagning av kommunikationsbyråerna Care of och Haus, och har sedan 2012 kontor i Stockholm. Fram tills 2018 hette man Care of House.

Haus har bland annat haft Västerås stad, NetOnNet, Trafikverket och Hemglass som kunder. 

Strax under 2 miljoner kronor delades ut till aktieägarna. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.