Byråer
Haus fortsätter växa
Publicerad: 16 april 2020, 08:34
Reklambyrån Haus ökar omsättningen – men vinsten krymper.
Den Västeråsbaserade reklambyrån Haus presenterar ännu ett år med växande intäkter. Omsättningen ökade med fyra miljoner, och landade på strax över 56 miljoner kronor. Resultatet sjönk något, från 5 miljoner under 2018 till 3,6 miljoner 2019. Vinstmarginalen landade därmed på 6 procent.
Under året som gick ökade personalstyrkan, från 29 till 35 medarbetare.
Byrån bildades 2006 efter en sammanslagning av kommunikationsbyråerna Care of och Haus, och har sedan 2012 kontor i Stockholm. Fram tills 2018 hette man Care of House.
Haus har bland annat haft Västerås stad, NetOnNet, Trafikverket och Hemglass som kunder.
Strax under 2 miljoner kronor delades ut till aktieägarna.