Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Homage sätter ribban: ska bli 50 anställda innan årets slut

Publicerad: 29 juni 2022, 07:27

Homage går ur 2021 med en omsättning som ökat med nästan 150 procent. Målet för 2022 är solklart: att öka antalet anställda.


Ämnen i artikeln:

BokslutNyheterMarknadsföringByrå

Homage grundades 2018 av Joakim Berggren, Calle Francke och Jonas Linder och har målet att skapa innovativa varumärkesupplevelser och kampanjer. I starten hade man tre anställda, men i dag kan man stoltsera med fyrtio anställda och ett nytt kontor på Södermalm. Man räknar med att bli 50 anställda innan årets slut.

Pandemin har i mångt och mycket skapat oro, men bolaget har trots det lyckats öka sin tillväxt.

– Under mina femton år i branschen har jag aldrig hört talas om något liknande. Vi var givetvis rädda när pandemin förändrade allt över en natt och är tacksamma över det växande intresset för Homage som ett one-stop-shop för allt runt marknadsföring, kommenterar Joakim Berggren, medgrundare.

Omsättningen har ökat från 27 miljoner kronor till 66,5 miljoner, en ökning med 146 procent. Rörelseresultatet landar på 6,7 miljoner kronor (2,4 mkr). 

Homage har knutit till sig spetskompetens inom allt från 3D-design till influencer marketing. Joakim Berggren menar att en viktig nyckel bakom framgångssagan har varit byråns strategi för teamskapande:

– En viktig faktor bakom vår tillväxt har varit att vi bygger Homage utifrån ett perspektiv som gynnar såväl kunder som medarbetare. Vi lägger stort fokus på att investera i vår personal och skapa en stöttande kultur där människor vågar ta plats.

LÄS OCKSÅ: Trygghet, krav och meningsfullhet – forskningen ger flera nycklar till en bättre arbetsmiljö 

Nyckeltal 2021 (2020)

Omsättning: 66,5 mkr (27 mkr)

Rörelseresultat: 6,7 mkr (2,4 mkr)

Soliditet: 32 procent (21 procent)

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.