Byråer
Ikeas nya byrå: ”Att vi jobbar gränslöst var en nyckelfaktor till att vi vann pitchen”
Publicerad: 28 februari 2020, 12:15
Gemma Know är vd på Virtue Northern Europe.
Foto: Wikimedia commons / Pressbild
Virtue har vunnit prestigeuppdraget som Ikeas nya kreativa byrå. För Resumé berättar Virtues nordeuropachef Gemma Knox vad byrån vill göra med Ikeas varumärke och utmaningen att anpassa kommunikationen till sex olika marknader.
I går torsdag stod det klart att Sveriges starkaste varumärke – Ikea – valt ny byråpartner. Valet som ny byrå för varumärkesbyggande kommunikation föll på Virtue, mediehuset Vices kreativa
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.