Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Influencerbolagen ser ökade möjligeter i coronatider – därför växer efterfrågan

Publicerad: 20 mars 2020, 12:48

En färsk undersökning från Global web index visar att millennials sociala medier-användande har ökat med 30 procent de senaste veckorna.

Foto: Getty Images

Den rådande coronakrisen gör att människor spenderar mer tid på sociala medier. När virusutbrottet utgör en smäll för de flesta bolag inom branschen ser influencernätverken i stället en ökad efterfrågan. Med att som varumärke samarbeta med influencers i kristider kräver extra stor kontroll.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetUnited ScreensInfluencer marketingUnited InfluencersTourn

Coronavirusets spridning har satt världsekonomin i gungning, vilket gör annonsörerna osäkra. Många drar ner på sina medieinvesteringar, skjuter planerade kampanjer på framtiden eller pausar marknadsföringen helt. Att det skakiga

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News