Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 14 Maj 2020, 08:33
Bild från Hummingbirds kampanj ”Hantverk att lita på” för Svensk Mjölk som släpptes i februari.
Foto: Press
Stockholmsbaserade Hummingbirds ökade intäkterna med flera miljoner jämfört med året innan.
Ämnen i artikeln:
HummingbirdsKommunikationsbyrån Hummingbirds grundades 2004 och skapar alltifrån strategier till kommunikationskoncept eller design. Under åren har man bland annat gjort uppdrag åt Zeta, Åbro Bryggmästarens och Folkuniversitetet. Hummingbirds står också som formgivare av alla omslag till deckarpseudonymen Lars Keplers globala boksuccéer.
Trots välkända arbeten har kommunikationsbyrån sett en fallande omsättning de senaste åren. Men 2019 bryter mönstret. För första gången sedan 2016 är Hummingbirds tillbaka på en omsättning över 27 miljoner kronor. Därmed ökar man omsättningen med 6 miljoner kronor, jämfört med året innan.
Vinsten är också betydligt högre än tidigare år, och landar på 4,2 miljoner kronor. Vinstmarginalen skrivs till 15 procent.
Utdelningen föreslås bli 1 miljon kronor.
Medelantalet anställda under året var 16 personer.
Ämnen i artikeln:
Hummingbirds