Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 4 maj 2020, 13:25
Varumärkes- och designbyrån Identity Works fortsätter att växa. Under 2019 satte bolaget nytt rekord i intäkter, och visade en tillväxt på över 21 procent.
Ämnen i artikeln:
Identity WorksDet går framåt för varumärkes- och designbyrån Identity Works, som redovisar både ökade intäkter och en växande vinst under 2019. Bolaget ökade nettoomsättningen med 21 procent jämfört med året innan, som landade på 71, 8 miljoner kronor. Det beskriver byrån som en ny rekordnivå.
Likaså pekade resultatet uppåt, och landade på cirka 7 miljoner kronor. Det är drygt en miljon mer än de 6,1 miljoner kronor som redovisades året innan. Vinstmarginalen skrivs till 9,8 procent.
”Trots fortsatt stora investeringar i organisation, marknadsföring och erbjudandeutveckling lyckades vi kombinera den kraftiga tillväxten med god lönsamhet”, skriver Identity Works i årsredovisningen.
Under årets första halvår lanserades systerbyrån IW Edition, som ska fokusera på reklam och kommunikationstjänster. Under hösten klev byrån in som delägare i den digitala tjänsteutvecklingsbyrån Adore You, där de nu äger 30 procent.
Att det är ett bra ekonomiskt år som Identity Works lämnar bakom sig avspeglas också i utdelningen, som landar på 6 miljoner kronor – vilket motsvarar nästan hela vinsten. Än ser inte coronaviruset ut att slå allt för hårt mot byrån, i alla fall om man ska tro årsredovisningen.
”Det nya året har inletts stabilt med fortsatt bra nivå efterfrågan. Trots ett mer pressat ekonomiskt klimat i vår omvärld ser vi positivt på det kommande året och förväntar oss att de senaste årens organisations- och affärsutvecklingsinvesteringar i allt högre utsträckning kommer att bidra till verksamhetens fortsatta utveckling”, skriver Identity Works.
Byrån grundades 2002 och har bland annat gjort uppdrag åt MTRX, Falksalt och Cancerfonden.
Ämnen i artikeln:
Identity Works