Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 20 april 2020, 09:00
Bild från Open Studio Stockholms kontor på Södermalm.
Intäkterna hos Open Studio Stockholm ökade kraftigt under 2019 – vinstmarginalen blev 36 procent.
Ämnen i artikeln:
DesignbyråerDesignbyrån Open Studio Stockholm lämnar ett succéår bakom sig. Omsättningen växte med nära tio miljoner kronor jämfört med året innan, och landade under 2019 på 38 miljoner kronor. Resultatet ökade med cirka 7 miljoner kronor, och landade på 14 miljoner kronor. Open Studio Stockholm redovisar därmed en vinstmarginal på 36 procent.
”Under året har Open Studio Stockholms intäkter varit avsevärd högre än föregående år tack vare många stora uppdrag på befintliga kunder”, skriver man i årsredovisningen.
På kundlistan står bland annat Christian Dior, H&M, Björn Borg och Northvolt.
Bolaget har idag kontor i Stockholm, Malmö och Paris.
Utdelningen baserad på årets växande vinst föreslås bli 7 miljoner kronor, vilket är något högre än de 3,8 miljoner som delades ut baserat på fjolårets resultat.
Designbyrån spår också att det ser ljust ut framöver, enligt årsredovisningen. Nya samarbeten med internationella kunder har inletts – frågan är bara hur coronaepidemin kan komma att påverka det.
Ämnen i artikeln:
Designbyråer