Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 8 mars 2022, 10:45
Jonas Frank har skrivit kontrakt med Hemmakväll och ska göra minst fyra kampanjer för godiskedjan.
Foto: privat
Jonas Frank har skrivit kontrakt med Hemmakväll. Det innebär att han gör all reklam för godiskedjan fram till åtminstone halloween.
Jonas Frank samarbete med Hemmakväll innefattar fyra stora kampanjer med start från sommaren till åtminstone halloween. Kreatören och art directorn har tidigare arbetat på byråer som Storåkers McCann, Saatchi & Saatchi och Acne. Sedan pandemin arbetar han på frilansbasis.
– Det känns så fantastiskt kul att få börja jobba med Hemmakväll, det är kanske det roligaste varumärket i Sverige, fyllt av glädje och är ett så kallat Lovemark, säger Jonas Frank.
Men Ulrika Holmberg, koncept- och kampanjansvarig på Hemmakväll hoppas att det är ett samarbete som kommer fortsätta. För Hemmakväll innebär det ett nytt formspråk
– Jonas är otroligt kreativ och har ett nytt sätt att se på saker, som vi känner att vi kan behöva, lite ny energi och han tillför väldigt mycket och har bra idéer. Det känns som om Jonas gör allt lite mer än vad som var förväntat. Det är inte bara en idé utan ett utbud där vi kan välja brett, säger hon.