Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Juno bantade till vinst

Publicerad: 12 augusti 2021, 11:49

Shirin Troëng, vd Juno PR.

Tack vare kraftigt minskade kostnader lyckades Juno hålla sig lönsamma under fjolåret.


Ämnen i artikeln:

JunoPR-Byråer

Kommunikationsbyrån Juno tappade en tredjedel av omsättningen till 7,4 miljoner kronor (10,1). Rörelseresultatet föll till 247 000 kronor (580 tkr), vilket ger en rörelsemarginal på 3,3 procent.

Medeltalet anställda minskade från nio till sju vilket ledde till att personalkostnaden sjönk med en miljon till 4,5 miljoner kronor. Totalt minskade bolaget kostnaderna med nära tre miljoner kronor.

Så här skriver bolaget under rubriken ”Väsentliga händelser under räkenskapsåret”:

”Under det första kvartalet var Junos ledning fortfarande optimistiska kring hur det skulle påverka Juno. Men i början av april 2020 blev det tydligt att bolaget hade fått ekonomiska svårigheter till följd av covid-19. På grund av utebliven försäljning, inställda kundbesök och makulerade orders minskade omsättningen drastiskt.

Tack vare ett intensivt försäljningsarbete och en rad besparingsåtgärder som till exempel permittering, varsel och byte av kontorslokal lyckades Juno ändock gå med vinst i slutet av året.”

Ägarna gjorde en mindre utdelning på 250 000 kronor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

JunoPR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News