Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 27 maj 2020, 08:49
Peter Lundberg, vd på Kapero.
Konsultbolaget Kapero redovisar en ökad omsättning för 2019, och spår att coronakrisen inte kommer att få en större negativ effekt på företaget resultat kortsiktigt.
Ämnen i artikeln:
KaperoKapero grundades 2002 och samlar managementkonsulter specialiserade inom marknadskommunikation och media. Under fjolåret arbetade man bland annat med tunga kunder som Scania, Ikea och Skandia.
Året som gick blev något bättre än 2018, men en omsättning på 14,8 miljoner kronor. Likaså ökade vinsten jämfört med året innan, och landade på 3,3 miljoner kronor.
I hela koncernen, som utöver Kapero Consulting omfattar moderbolaget Kapero AB och Kapero Printpool AB, redovisades en omsättning på 47,3 miljoner kronor och ett resultat på 5,1 miljoner kronor. Vinstmarginalen för koncernen skrivs till 11 procent.
Trots att coronaepidemin på kort tid skakat om både världsekonomin och branschen ser Kapero lugnt på framtiden.
”Styrelsen bedömer, baserat på nuvarande information, att utbrottet av viruset Covid-19 inte kommer att få en större negativ effekt på företagets resultat kortsiktigt, men styrelsen kan i dagsläget inte bedöma vilken effekt utbrottet av viruset Covid-19 får på företagets resultat långsiktigt. Styrelsen följer aktivt utvecklingen och vidtar löpande åtgärder för att begränsa effekten”, skriver man i årsredovisningen.
Ämnen i artikeln:
Kapero