Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kapi får digitalsysterbyrå – ska hjälpa företag nå utrikes födda

Publicerad: 18 mars 2022, 09:58

Den nya byrån Joinville Sverige vill täppa igen ett hål på marknaden.


Ämnen i artikeln:

Nyheter

Kommunikationsbyrån Kapi får en ny systerbyrå. Den nya byrån, Joinville Sverige, kommer med ett digitalt fokus specialisera sig på att nå målgruppen utrikes födda. Kapi har tidigare haft kompetensen inhouse men förlägger nu det nya erbjudandet i en särskild byrå. Bland kunderna man tidigare jobbat med finns bland andra Halebop, en kund vars arbete man för fyra år sedan vann utmärkelsen 100-fattaren. Precis som Kapi kommer Joinville att drivas av Per Karlströmer och Christer Pihlqvist. Styrelseordförande blir Niklas Nikolaidis som tidigare drivit digitalbyråer med särskilt programmatic-fokus.

– Joinville Sverige är en ny etapp i vår strävan att leda och utveckla vår nisch. Att ha allt under eget tak ger möjligheten att ännu tydligare vara med och påverka utvecklingen och erbjudandet, säger Per Karlströmer, vd på Kapi.

Räkenskapsåret 2021 omsatte Kapi 22,4 miljoner kronor. 

– Inom kort lanserar vi ytterligare produkter för marknadsavdelningar som vill nå ut till hela Sverige digitalt så vi har en spännande resa framöver, avslutar Per.

 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.