Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kaplan och Fjords varumärken går i graven – alla Accenture interactives byråer blir Accenture Song

Publicerad: 27 april 2022, 12:51

Jens Peter Jensen, Christian Bergström och Lotte Jakobsen.

Foto: Peter Theglev

UPPDATERAD. Accenture interactive i USA meddelade i går att de nu kommer att gå ut på marknaden som Accenture Song. Det innebär att även de svenska byråvarumärkena inom Accenture kommer försvinna.


Ämnen i artikeln:

AccentureAccenture InteractiveKaplan

Accenture interactives förvärvade bolag, inklusive Kaplan, kommer börja gå till marknaden som Accenture Song från och med nu, bekräftar Anna Markelius, marknads- och kommunikationschef.

– Att Kaplanvarumärket försvinner och att vi fullt ut blir en del av det nya varumärket Accenture Song är något som är helt i linje med förväntningarna som funnits sedan vi blev en del av Accenture 2018, säger Christian Bergström, managing partner på Kaplan.

Han menar att det inte är någon slump att förändringen sker nu, och att det finns en erfarenhet och kapacitet inom bolaget som behövs för kunderna i dagens snabba infromationssamhälle.

– Att samtliga byråvarumärken nu arbetar under det nya varumärket Accenture Song kommer att komma våra kunder tillgodo, givet att de får tillgång till global expertis på ett sätt som den gamla Interactive strukturen hade svårt att erbjuda. Det händer ibland till och med lokalt att våra kunder inte kan ta till sig att till exemepl  vi och Fjord ingår i samma bolag, vilket inte gynnar någon. 

I och med förändringen kommer byråerna i Norden även att komma närmare Hjaltelin-Stahl, som under lång tid varit en dominerande reklambyrå i Danmark. 

– Det kommer att öppna upp nya möjligheter i Norden kring de tjänster vi kan erbjuda till våra kunder, där vi kombinerar kunskap inom klassisk marknadsföring med det data-drivna angreppssätt vi inom Kaplan under lång tid anammat. Min roll kommer framöver att vara att tillsammans med Lotte Jakobsen och Jens Peter Jensen från Hjaltelin-Stahl leda en nordisk enhet inom Accenture Song bestående av före detta Kaplan och Hjaltelin-Stahl vilket jag ser mycket fram emot, säger Christian Bergström. 

 

 

 

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.