Byråer
Komm om talangavhoppen från byråerna: ”Kommer främja den totala kunskapen hos Sveriges kreatörer”
Publicerad: 15 september 2021, 13:41
Är det arbetsvillkoren hos byråerna som får kreatörer att lämna? Det tror inte Helena Westin.
Foto: Bakgrundsbild: Cecilie_Arcurs/Getty. Porträtt: Johanna Åkerberg Kassel. Bilden är ett montage.
Att kreatörer hoppar från byrå till inhouse är inte ett tecken på misslyckande, säger Komms ordförande Helena Westin. Snarare ett tecken på att kommunikation värderas högre och kräver resurser. ”Inhouse är ett sätt att lösa ekvationen,” säger hon.
De senaste veckorna har Resumé djupdykt i de allt oftare förekommande inhouse-produktionen, och hur varumärken lyckas locka talanger från byråerna. Och flera skäl uppges: alltifrån viljan att jobba syftesdrivet, till
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.