Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Konkurserna minskar – trots coronapandemin: ”Förvånar”

Publicerad: 18 Januari 2021, 13:52

Från vänster: Andy Pimmeshofer är vd på event- och brand engagementbyrån Minnesota. Annika Carsted är vd på Ruth, som nu går från att vara reklambyrå till en renodlad strategi- och idébyrå. Olof Darpö är partner och managing director på konsultfirman BCG.

Foto: Montage

Trots coronapandemin minskar konkurserna inom informations- och kommunikationssektorn 2020. Två byråer delar med sig av strategierna som tog dem genom året, och om sina planer för 2021. ”Det finns inte en bättre tidpunkt att vinna marknadsandelar än i en kris”, säger Olof Darpö, managing director på BCG, som spår att fler konkurser kommer att följa under året.


Ämnen i artikeln:

RuthMinnesotaCoronavirusetKonkursByråer

– Tidigt i våras blev många skräckslagna och ställde sig frågan vart det här skulle ta vägen. Framför allt i vår bransch. Då var förhoppningen att det skulle bli bättre

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.