Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 18 Januari 2021, 13:52
Från vänster: Andy Pimmeshofer är vd på event- och brand engagementbyrån Minnesota. Annika Carsted är vd på Ruth, som nu går från att vara reklambyrå till en renodlad strategi- och idébyrå. Olof Darpö är partner och managing director på konsultfirman BCG.
Foto: Montage
Trots coronapandemin minskar konkurserna inom informations- och kommunikationssektorn 2020. Två byråer delar med sig av strategierna som tog dem genom året, och om sina planer för 2021. ”Det finns inte en bättre tidpunkt att vinna marknadsandelar än i en kris”, säger Olof Darpö, managing director på BCG, som spår att fler konkurser kommer att följa under året.
– Tidigt i våras blev många skräckslagna och ställde sig frågan vart det här skulle ta vägen. Framför allt i vår bransch. Då var förhoppningen att det skulle bli bättre
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.