tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kreatörerna drunknar i rapportering: ”Som en tvångströja av Excelark”

Publicerad: 20 augusti 2021, 14:02

Christina Knight, Hanna Belander och Hedvig Hagwall Bruckner. Foto: Björn Elgstrand / Pressbild / Pax Engström Nyström

Majoriteten av arbetstiden för marknadsförare läggs på rapportering i dag, enligt en färsk rapport från Warc och PHD. Vi har tagit ett snack med tre erfarna kreatörer och marknadsförare om deras syn på att kreativiteten inte längre är den uppgift man lägger mest tid på.

Ämnen i artikeln:

The Amazing SocietyNordaxKing

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


I undersökningen jämför 1721 tillfrågade marknadsförare och byråer från hela världen hur de tillbringar sin arbetstid i dag kontra för tio år sedan, och hur de tror att framtiden

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev