Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kreatörerna drunknar i rapportering: ”Som en tvångströja av Excelark”

Publicerad: 20 augusti 2021, 14:02

Christina Knight, Hanna Belander och Hedvig Hagwall Bruckner.

Foto: Björn Elgstrand / Pressbild / Pax Engström Nyström

Majoriteten av arbetstiden för marknadsförare läggs på rapportering i dag, enligt en färsk rapport från Warc och PHD. Vi har tagit ett snack med tre erfarna kreatörer och marknadsförare om deras syn på att kreativiteten inte längre är den uppgift man lägger mest tid på.


Ämnen i artikeln:

The Amazing SocietyNordaxKing

I undersökningen jämför 1721 tillfrågade marknadsförare och byråer från hela världen hur de tillbringar sin arbetstid i dag kontra för tio år sedan, och hur de tror att framtiden

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News