Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

L'Oréal ett lyft för PHD

Publicerad: 1 december 2011, 14:48

Mediebyrån PHD jublar över nya kunden L’Oréal. Byråns vd Fredrik Eriksson tror att det blir fler medarbetare på byrån framöver, för att hantera den nya storkunden. – Det kommer nog bli så att vi anställer några stycken, säger Fredrik Eriksson.


Ämnen i artikeln:

PHD

I mitten av november tog mediebyrån PHD hem storannonsören L’Oréal. De båda blir samarbetspartners efter årsskiftet, och för att hantera den nya storkunden tror PHD:s vd Fredrik Eriksson att byrån behöver anställa.

– En så stor kund innebär att vi antagligen får anställa några fler. Det känns jättekul, säger Fredrik Eriksson, till Resume.se.

Nu pågår intensiva studier på byrån för att sätta sig in i uppdraget. L'Oréal köpte under det första halvåret i år medieutrymme för drygt 212 miljoner kronor, enligt siffror från TNS-Sifo:s reklammätningar.

– Att en så stor medieköpare väljer oss är ett kvitto på att det vi kan efterfrågas. Det här är väldigt erfarna medieköpare som väljer oss, säger Fredrik Eriksson.

Det finns ett föreslaget kundteam i nuläget, men Fredrik Eriksson vill inte nämna något namn.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.