Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lika som frön? F&B har skapat en kreativ dubbelgångare – för tredje gången i år: ”Svårt att ha koll på allting”

Publicerad: 13 oktober 2022, 09:32

Forsman & Bodenfors kampanj för Peas of Heaven till vänster och Mischiefs kampanj de tog fram åt Alphafoods till höger.

Foto: Pressbilder

I Forsman & Bodenfors kampanj för Peas of Heaven kunde konsumenten beställa hem frön. Nu visar sig greppet vara snarlikt Mischiefs kampanj för Alphafoods som lanserades mer än ett år tidigare. ”Det visuella och namnen är störigt lika”, säger F&B:s ad Karl Risenfors.

Ämnen i artikeln:

NyheterForsman & BodenforsPeas of heavenPlagiat

JW


För tredje gången i år riktas plagiatfingret mot Forsman & Bodenfors.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev