Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Linas Matkasse väljer Juno PR

Publicerad: 4 September 2020, 09:56

Lina Gebäck, medgrundare av Linas Matkasse.

Foto: Press

Juno PR tar över PR-arbetet på Linas Matkasse. Byrån ska ansvara för PR-arbete både på en strategisk och operativ nivå.


Ämnen i artikeln:

Juno Pr

Linas Matkasse hör till pionjärerna i matkasseindustrin. Bolagets årsbokslut har dock under 2017 och 2018 tyngts av stora förluster, något som nu ser ut att vända under rådande coronapandemi. Under det första halvåret 2020 ökade försäljningen av matkassar, och bolaget redovisade sitt starkaste halvår någonsin. 

Samtidigt knyter Lina Matkasse nu till sig Juno PR, som därmed blir matleverantörens nya PR-byrå. Juno PR kommer att ansvara för strategisk rådgivning samt operativt PR-arbete på företags- och kampanjnivå. 

– För oss är byråns kompetens lika viktig som dess profil och inställning till hållbarhetsfrågor, därför är Juno PR en väldigt bra match för oss. Juno kommer att spela en viktig roll för oss både på strategisk och operativ nivå, säger Ulrika Wallin, marknadschef på Linas Matkasse Group.

För att sticka ut bland konkurrenterna har Linas Matkasse också uppdaterat sitt erbjudande, och testat en ny typ av upplägg där kunderna kan välja bland olika rätter i stället för att enbart ha fasta veckomenyer. 

Teamet kommer att bestå av:

Patrizzia Ohlsson - projektledare och mediespecialist

Ebba Lindström - projektledare och mediespecialist

Shirin Troëng - senior rådgivare

Tor Löwkrantz Waxin - kundansvarig och senior rådgivare

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Juno Pr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.