Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 28 september 2016, 13:15
Audi 3D Audio har gett Åkestam en topplacering i Månadens kampanj
Forsman & Bodenfors är inte alltid mest prisad. I Månadens kampanj har byrån just nu ”bara” en tredjeplats. Åkestam Holst och Volt ligger bättre till.
Månadens kampanj är kanske inte störst och inte mest prestigefylld. Men i många fall är Resumés och kommunikationsbranschens egen tävling en av de mest intressanta. Vanligtvis testas kampanjer och insatser först i ”Månadens” och det är här som man kan få en aning om hur bidragen kommer att placera sig i andra tävlingar. Månadens jurys har inte alltid rätt och alla bidrag hamnar inte i Månadens men sammantaget är det en hyfsad temperaturmätare på vad som händer i branschen.
Och just nu, när tre fjärdedelar av året har gått, är det Åkestam Hoilst som plockat hem flest poäng. Det är med bidrag för SAS, Mötesplatsen och Paus Ljud&Bild som skickat upp Åkestam Holst till toppen.
Lite oväntat har Volt placerat sig på en andraplats. Det är framför bidrag från Situation Stockholm, Lagerlings och Svenssons i Lammhult som fått gillande från Månadens jurys.
F&B har haft framgång med kampanjer för Volvo (både Cars och Trucks) och Oatly.
Men det här är som lagidrott, det kan svänga snabbt. Det återstår 15 deltävlingar i Månadens och nästa månaden kan placeringen se helt annorlunda ut.