Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Mångfald allt viktigare vid pitch: ”Synd att så få byråer har det som en särskiljande faktor”

Publicerad: 2 mars 2021, 14:06

Från vänster: Martina Göransson, marknadschef på Blocket, Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet och byråvalskonsulten Gunilla Bergh.

Foto: Montage

Mångfald blir ett allt viktigare kriterium när svenska varumärken letar ny byråpartner. Samtidigt är många byråer dåliga på att lyfta fram sina olika bakgrunder, menar byråvalskonsulten Gunilla Bergh. ”Mångfald gör byråerna valbara”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

MångfaldBlocketUnibetGunilla Bergh

Sveriges kommunikations- och reklambyråer har mycket att vinna på att ta ägarskap kring mångfaldsfrågan. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.