Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Mindmakers och Involve utökar erbjudandet – satsar på att motverka ålderism

Publicerad: 31 Oktober 2019, 09:24

Mindmakers pr-konsult John Mellkvist har jobbat hårt för att få upp frågan om åldersdiskriminering på agendan. Nu börjar Mindmakers tillsammans med systerbyrån Involve att lägga ”Generation Mix” till sitt employer branding-erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Mindmakers PRJohn Mellkvist

Sedan i maj 2017 har John Mellkvist, till vardags seniorkonsult och framtidsspanare på Mindmakers PR, idogt jobbat för att få fler att prata om ålderism – fördomar och diskriminering på grund av ålder.

Han har skrivit debattartiklar, varit med i en rad podcasts och intervjuats av en mängd riksmedier. 

– Jag tror på ”de små stegens revolution” för att uppnå stora och varaktiga förändringar. Mitt mål är förbättring, inte perfektion. Om man kan se varje tillfälle där man kan förbättra situationen och vad det kan ge för effekter så blir det mycket lättare att jobba med samhällsförändring. Ett av mina mål har varit att sätta ålder som ämne på mediernas agenda eftersom de både legitimerar och förstärker ämnets betydelse, har han tidigare berättat i Resumés helgintervju. 

Nu lanserar Mindmakers och systerbyrån Involvo, inriktad på interkommunikation, erbjudandet Generation mix. Erbjudandet går ut på att göra kundföretagen bättre på att hantera åldersfrågan och se värdet i en generationsblandad arbetsplats.

– Vi har allt att vinna på att ta vara på varandras olikheter och erfarenheter och lära av varandra. Det är medarbetaren som är affären – människors kraft och förmågor ska tas tillvara, oavsett ålder, roll eller position. Vi ser i dag en stigmatisering av beteenden och förväntningar utifrån ålder, som varken gagnar individer eller företag, menar Annicka. Med Generation Mix utökar vi vårt Employer Branding-erbjudande, säger Annicka Pärson, vd på Involve.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Mindmakers PRJohn Mellkvist

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.