Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 28 oktober 2013, 10:20
Jenny Malm.
Foto: Pressbild.
Jenny Malm går in som ny Broadcast Director på mediebyrån Mindshare. Hon tar över efter Alexei Grinevski, som slutar på sin tjänst efter tre år.
Ämnen i artikeln:
Mindshare– Alexei känner sig klar med sitt uppdrag på Mindshare. Han har under sin tid på mediebyrån genomfört ett omfattande förändringsarbete, säger Fredrik Edberg, operativ chef på Mindshare i en kommentar.
Han menar att tv-avdelningen har vuxit till en cross-media-avdelning under ledning av Alexei Grinevski.
Rent praktiskt innebär det att avdelningen arbetar med såväl rådgivning och kampanjplanering för inte bara tv, utan webb-tv, radio och bio.
Jenny Malm har arbetar med tv i över tolv år på alltifrån Baluba till MTG.
Hon började på Mindshare för fem år sedan har arbetat med kunder som Unilever, Altia, Ford och Mazda.
Jenny Malm ser, kanske inte helt oväntat, fram emot sin nya utmaning.
– Vi är mitt uppe i en föränderlig fas för rörlig bild vilket är spännande att vara en del av, men det kräver också en stor kompetens och anpassningsförmåga, säger hon i en kommentar.
Jenny Malm tillträder sin nya tjänst per den 13 december.
Mindshare är en WPP-ägd mediebyrå med 6 000 anställda i 82 länder.
Mindshare har 63 anställda i Sverige, varav 14 i Göteborg. Den svenska verksamheten omsatte en miljard kronor under förra året.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Mindshare