Byråer
Minnesota har motvind i bokslutet – men blickar framåt
Publicerad: 15 juli 2022, 09:44
Kommunikationsbyrån Minnesota har haft det jobbigt under pandemin. Moderbolaget Moment group har gått in och stöttat upp samtidigt som företaget gjort besparingar.
Minnesota har anpassat sina erbjudanden genom att ha fokus på digitala events och content kommunikation i sociala medier, under pandemin. Företaget har en omsättning på 46,1 miljoner kronor, men rörelseresultatet ligger på minus två miljoner kronor.
”Efterfrågan på digitala events har varit och är fortsatt stark. Dessutom minskades kostnadsmassan genom att anpassa organisationen med lägre bemanning och samt genom övriga besparingar.”, står det att läsa i företagets årsredovisning.
De har inte stängt ner under pandemin, men har haft lägre affärsvolymer. Nu anser ledningen att bolaget står väl rustat för kommande satsningar och har förmågan att fortsätta sin verksamhet enligt plan.
Bland kunderna finns bland andra Atea, Axfood, Fastighetsbyrån, HP, Landshypotek bank, SEB och Vattenfall.
Minnesota communication
Nettoomsättning: 46,1 miljoner kronor (35,4 Mkr)
Rörelseresultat: -2 miljoner kronor (-3,1 Mkr)
Byråintäkt: 14 miljoner kronor (13,7 Mkr)
Anställda: 14 personer (17 personer)
Byråintäkt/anställd: 800 000 tusen kronor (1,0 Mkr)
Siffror för 2020 i parentes