Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Molnbaserade byrån fortsätter växa – ökade intäkterna med 60 procent

Publicerad: 2 Juni 2020, 09:25

Julian Stubbs

Up There, Everywhere, visar stark tillväxt under 2020. Den molnbaserade kommunikationsbyrån har i dag 200 medlemmar globalt och intäkterna landade på 67 miljoner kronor, en ökning med 25 miljoner kronor från föregående års bokslut.


Up There, Everywhere grundades 2011 och jobbar molbaserat med varumärkesstrategier, marknadsföring och digitala projekt. Byrån har inga anställda, utan jobbar efter en arbetsmodell där 200 medlemmar runtom i världen själva bestämmer när de är på jobbet rent fysiskt. Efter några år där man smugit sig fram har byrån växt rejält under de senaste åren. 2017 omsatte byrån 28 miljoner kronor, 2018 42 miljoner kronor till att nu visa en omsättning på 67 miljoner kronor. De negativa effekterna av det nya coronaviruset har hittills lyst med sin frånvaro.

– Jag är otroligt glad över de senaste årens tillväxt. Trots Coronakrisen ser man också en uppgång även under 2020, där intäkter från de fyra senaste månaderna just nu ligger på 29 miljoner kronor, säger byråns medgrundare Julian Stubbs i en kommentar.

– Vi har jobbat på distans i globala, flexibla team ända sedan vi grundade UP för tio år sedan. Det betyder att vi redan har vanan inne och inte behöver lägga tid på att försöka hitta framtidens byråmodell, vi har jobbat så här i flera år.”

I dagsläget har Up There, Everywhere ett femtiotal medlemmar i Sverige och Norden. Resten befinner sig i exempelvis Tyskland, UK, USA, Australien, Brasilien och Kina.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.