Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Newcastle Brown Ale väljer pr-byrå i Sverige

Publicerad: 13 Augusti 2014, 12:05

Kampanjbild

Tidigare i somras gjorde Alex & Sigge en uppmärksammad reklamfilm för Newcastle Brown Ale. Nu har ölvarumärket inlett ett samarbete med kommunikationsbyrån Story Relations efter en byråpitch.


Ämnen i artikeln:

Story Relations

Newcastle Brown Ale, ölvarumärket som ägs av Heineken lanserade den prisbelönt internationell kampanj  #NoBollocks för två år sedan.

Kampanjen syftar till att marknadsföra öl utan de klyschor som generisk ölreklam förknippas med. I Sverige lanserades kampanjen med en tv-kampanj och ett samarbete med Alex & Sigge i deras podcast och Youtubekanal. Efter en pitch har Newcastle Brown Ale valt kommunikationsbyrån Story Relations för den svenska marknaden.

– Vi valde Story efter en pich mellan tre väldigt duktiga byråer. Story var de som vi tyckte förstod vårt varumärke, vår målgrupp och våra utmaningar bäst. Deras analys och första presentation tog oss med storm, säger Isabella Santos, Business Development & Activation Manager Sweden på Heineken i ett pressmeddelande.

Uppdraget inkluderar bland annat produktlanseringar och kommunikationsarbete kring konceptet #NoBollocks. Först ut är lanseringen av Newcastle Brown Ale på 33 cl burk.

– På Story är vi mat- och dryckesfantaster hela bunten, så jag ska inte sticka under stol med att det är väldigt roligt att jobba med kungen av ale, en ölsort allt fler svenskar lärt sig att älska. Vi kände direkt att vi är rätt byrå för Newcastle Brown Ale och är självklart glada över att de kände samma sak, säger Helya Houshmand, byråchef på Story Relations.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Story Relations

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.