Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nord DDB bygger ny kreativ organisation: ”Måste se till att ledarskapet breddas för att utvecklas”

Publicerad: 30 juni 2021, 13:24

Nord DDB får ett nytt kreativt ledarskap.

Foto: Pressbild

Nord DDB stärker upp det kreativa ledarskapet i form av två kreativa team som framåt blir creative directors. Dessutom tillsätts Simon Higby som ny nordic creative director. ”Det kommer innebära ett mer närvarande ledarskap i den kreativa avdelningen och en möjlighet att jobba mer proaktivt”, säger Andreas Dahlqvist, chief creative officer och vd på Nord DDB.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBAndreas DahlqvistCreative director

Två av Nord DDB:s tongivande kreatörer, Anna Salonen och Hanna Stenwall kommer att bilda det ena teamet av creative directors. Till det andra CD-teamet rekryteras duon Jim Nilsson och Jacob Björdal som närmast kommer från Clemenger BBDO och McCann London och som de senaste åren stått bakom några av branschens mest omtalade kampanjer.  Dessa två organisatoriska enheter kommer fokusera på att utveckla Nord DDB:s kreatörsavdelning i Stockholm och driva byråns kreativa produkt framåt. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.