Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

O’Learys Trademark väljer bort pitch

Publicerad: 12 Oktober 2016, 13:30

O'Learys nya koncept Bambino's Great Italian Eatery.

Foto: O'Learys Trademark

Live Relations har anlitats för att hitta pubkedjan O’Learys Trademarks nya reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsstrategiO'LearysReklambyråKommunikation

Byråvalsexperterna Live Relations står bakom Synoptiks uppmärksammade byråval med speeddating i butik. Nu ska de leta efter en ny reklam- eller kommunikationsbyrå till O’Learys Trademark, som vill expandera i Norden och internationellt.

O’Learys Trademark har träffat en handfull byråer för en första gallring under ett marknadsevenemang anordnat av Live Relations, varefter man valde att gå vidare med Live Relations som ett alternativ till en traditionell pitch. Målet är bland annat att effektivisera för marknadschefen och kommunikationsbyrån vid nytt samarbete.

– Vi är i en spännande och utmanande fas som företag när vi växer och utvecklas. Det är bra att få professionellt stöd i processen att hitta rätt byrå för oss att samarbeta med, säger Marita Wengelin, tillförordnad marknadschef på O’Learys Trademark.

Live Relations ser fram emot att få hjälpa O’Learys Trademark.

– Vi har som mission att utrota det traditionella pitchandet val av ny byrå och O'Learys Trademark är en organisation som bidrar till att främja ett bättre, mer rättvist klimat vid inköp av reklam- och kommunikationstjänster, säger Ragnhild Sicheritz, vd på Live Relations.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.