Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ökad efterfrågan på digital design – Priority skruvar på erbjudandet

Publicerad: 30 mars 2021, 09:43

Paola Chapel, Mathilda Helenasdotter, Linnea Anckers & Alva Ohlsson

Varumärkesbyrån Priority lanserar det nya erbjudandet Priority Design Space.


Ämnen i artikeln:

Priority

Snart sagt varje bolag har de senaste åren fått ett ökat behov av digital design, oavsett om det handlar om appar eller hemsidor. Priority, som i huvudsak jobbar med varumärkes- och strategifrågor, upplevde förra året en fördubbling av efterfrågan inom digital design i jämförelse med 2019. Därför väljer de nu att paketera om sitt erbjudande inom området, det nya erbjudandet heter Priority Design Space.

– Vi ser ett tydligt skifte där våra kunder efterfrågar allt mer design som lever helt i det digitala. Många väljer bort de klassiska print-alternativen för att i stället beställa enbart digitala lösningar. Därför har Prioritys designteam vuxit och stärkts upp med talanger inom rörligt och motion graphics för att möta den stora efterfrågan, berättar Alva Ohlsson, head of design på Priority, i ett pressmeddelande.

Fokus inom det nya området ligger på rörligt, motion graphics och multimedia. PDS har hittills jobbat med kunder som Änglamark, Waywize och Stockholms hantverksförening.

– Design Space är ett sätt att visa upp våra starka designers och den fina design som våra kunder beställer. Design Space blir därför ett mer personligt sätt att presentera vilka vi är och vad vi producerar – både professionellt och privat, säger Alva Ohlsson.

Priority omsatte 2019 25,6 miljoner kronor i jämförelse med 30 miljoner kronor 2018. Samtidigt sjönk vinstmarginalen från 9,3 till 3,5 procent. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Priority

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.