Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Ökade intäkter för Ord&Bild

Publicerad: 22 April 2020, 08:45

Reklambyrån Ord&Bild ökar vinsten och omsättningen – men vinstmarginalen är blygsam.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Reklambyrån Ord&Bild redovisar ett något bättre resultat för sitt 37:e verksamhetsår. Omsättningen i koncernen växte med drygt 2 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2018/2019, och landade på 27 miljoner kronor. Resultatet letade sig precis över en miljon kronor. Vinstmarginalen inom koncernen skrivs därmed till tre procent. 

”Noterbart är att andelen uppdrag inom varumärkesstrategi och konceptutveckling ökat. Byrån har också stora och djupa uppdrag inom digitalisering, som ligger bortom vad som brukar förknippas med reklam och kommunikationsbyråer”, skriver Ord&Bild i förvaltningsberättelsen.

I dagsläget jobbar man med en rad olika kunder, som Coop, Fotografiska, Swedbank och Livsmedelsverket. 

Man konstaterar också att det går bra på andra fronter än de rent siffermässiga. 

”De senaste årens framgångar med diverse nomineringar och priser har fortsatt”, skriver Ord&Bild, och lyfter upp att de under året kammade hem tredjeplatsen i branschstudien Årets Byrå. 

Reklambyrån föreslår en utdelning på 300 000 kronor till aktieägarna, baserat på årets vinst. 

Om koncernen

I koncernen ingår Ord & Bild Kommunikationshus i Karlstad AB, Ord & Bild Reklambyrå i Tingvallastaden där Ord & Bild Design i Karlstad AB är kommanditdelägare och Ord & Bild Kommunikationshus AB är komplementär. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.