Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

OMG startar ny byrå i Sverige

Publicerad: 6 Mars 2013, 09:35

Ola Bergström, OMG.

Omnicom Media Group startar en ny byrå i Sverige och Norden: Resolution. Byrån kallar sig optimeringsbyrå eftersom den skär tvärs över flera discipliner.


Ämnen i artikeln:

Omnicom

Resolution slår i dag upp portarna i de fyra nordiska länderna. Bakom satsningen står OMG, och syftet är att möta de nya förutsättningarna som mediernas utveckling ger.

Filosofin bakom Resolution är att traditionella medieköp inte längre fungerar på samma sätt som de en gång gjorde.  "Nyttjande av breda demografiska målgrupper är mer och mer historia då media köps i allt större utsträckning individ och beteendebaserat. För att påverka individer effektivt fungerar därför den traditionella "one size fits all" reklamen allt sämre för var dag som går" skriver de i ett pressmeddelande.

Resolution kommer därför att arbeta med individstyrd kommunikation med medieköp i realtid. Byrån integrerar strategi, innehåll och produktion i sitt erbjudande och vill därför varken kallas för mediebyrå, reklambyrå eller digitalbyrå. Fokus ligger på "mätbar datadriven resultatorienterad kommunikation där målet är att påverka på individnivå".

– Då konsumenten idag på individnivå och i realtid ger omedelbar feedback på effekten av kommunikationen, inklusive budskapet, fungerar inte längre dagens branschuppdelning av "vem gör vad". Resultatorienterad realtidskommunikation är så mycket effektivare än något vi tidigare sett och i den nya modellen både produceras och optimeras själva budskapet i realtidsymbios med konsumenten, säger Ola Bergström, vd på OMG och managing director på Resolution i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Omnicom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.