Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Oxenstierna styckas – blir två separata bolag

Publicerad: 15 September 2020, 11:09

Linna Österman och Anna Oxenstierna.

Foto: Press

Kommunikationsbyrån Oxenstierna & Partners delas upp i två separata bolag – med olika inriktningar. ”Noterade bolag möter ett alltmer komplext kommunikationslandskap och behovet av specialistkompetens ökar”, säger Anna Oxenstierna, vd på nya Oxenstierna Kommunikation.


Ämnen i artikeln:

Oxenstierna & Partners

Nu delar de två delägarna Linna Österman och Anna Oxenstierna upp kommunikationsbyrån Oxenstierna & Partners i de två separata bolagen Korp Kommunikation och Oxenstierna Kommunikation. De två bolagen kommer att ha olika kommunikationserbjudanden och affärsmodeller, där den förstnämnda kommer att ha anställda konsulter, och den sistnämnda blir ett partnernätverk med en fast kärna av expert inom Investor Relations, PR och finansiell kommunikation. 

– Korp Komm ska erbjuda långsiktiga lösningar för små och medelstora noterade bolag som vill utveckla kommunikationsarbete. Tillsammans etablerar vi en effektiv och verkningsfull kommunikation inom olika områden såsom finansiell kommunikation, IR och PR i både digitala och traditionella kanaler. Oxenstierna Kommunikation blir en viktig samarbetspartner för att komplettera vårt erbjudande, säger Linna Österman, vd Korp Kommunikation, i ett pressmeddelande. 

Oxenstierna & Partners grundades 2006 och har främst riktat in sig på små och medelstora noterade bolag, där de bistått med kompetens inom finansiell kommunikation, investerarrelationer, PR och intern kommunikation. 

– Noterade bolag möter ett alltmer komplext kommunikationslandskap och behovet av specialistkompetens ökar. Genom att samla en kärna av specialister i ett tajt och kundorienterat partnernätverk skapar vi spets, bredd och leveranskraft, samtidigt som vi tillvaratar den nya gig-ekonomins möjligheter, säger Anna Oxenstierna, vd Oxenstierna Kommunikation.

Den nya organisationen börjar gälla i mitten av september.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Oxenstierna & Partners

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.