Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 19 Maj 2020, 08:33
Medietränaren Paul Ronge och Sibel Wolff, vd på Friends Agenda.
Foto: Press
Mitt i rådande coronakris kliver medietränaren Paul Ronge in som partner i kommunikationsbyrån Friends Agenda. ”Jag har lärt och tänkt mer nytt under den här perioden än på länge”, säger han i ett pressmeddelande.
Sedan coronakrisen slagit till har krishanteraren och medietränaren Paul Ronge testat nytt. Bland annat har han skapat ett webbinarium om kommunikation och ledarskap i kris tillsammans med retorik-profilen Elaine Eksvärd.
Och nu kliver han in som partner på kommunikationsbyrån Friends Agenda.
– Först kändes det rätt nattsvart, men det ligger något i det där med det nära släktskapet mellan nöden och uppfinningarna. Jag har lärt och tänkt mer nytt under den här perioden än på länge, säger Paul Ronge i ett pressmeddelande.
Nu är planen att den nyfunna duon ska utveckla ett nytt erbjudande inom utbildning och coachning av vad som beskrivs som ”framtidens kommunikativa ledare”. Målet är att använda tekniken på ett smart och innovativt sätt som kommer att sätta standarden även efter pandemin, skriver man i pressmeddelandet.
– Vi är övertygade om att erfarenheterna från den här tuffa perioden även kan leda till utveckling. Dagens nödtvång kan bli viktiga beståndsdelar i effektiva och innovativa arbetssätt. Med erfarenhet och kreativitet är Paul den perfekta partnern i det samarbetet, säger Sibel Wolff, vd på Friends Agenda.