Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Peab väljer Carat

Publicerad: 10 Februari 2014, 12:13

Nike Carlstoft

Byggjätten Peab har valt Carat som mediebyrå för sin bostads- och fastighetsutveckling. Uppdraget gäller den svenska och den nordiska bostadsmarknaden.


Ämnen i artikeln:

PeabNike CarlstoftCarat

– Vi valde Carat för vi vill ha en partner som utmanar oss att tänka mer  strategiskt och våga ta nästa steg i nya kanaler och arbetssätt. Vi  behöver också en partner som kan ge oss konsumentinsikt samt mäta och  följa upp affärsnyttan i våra investeringar, säger Ami Kivi,  marknadskommunikatör på Peab i en kommentar.

Peab omsätter 45 miljarder kronor och har 14 000 anställda.

Carat har redan smygstartat och uppger att man är imponerade över både företaget/varumärket och människorna bakom Peab.

–  Vi är stolta och glada för att Peab väljer att arbeta med Carat, för  den svenska och nordiska bostadsmarknaden, säger Nike Carlstoft, vd på  Carat i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

PeabNike CarlstoftCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.