Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 10 februari 2014, 12:13
Nike Carlstoft
Byggjätten Peab har valt Carat som mediebyrå för sin bostads- och fastighetsutveckling. Uppdraget gäller den svenska och den nordiska bostadsmarknaden.
– Vi valde Carat för vi vill ha en partner som utmanar oss att tänka mer strategiskt och våga ta nästa steg i nya kanaler och arbetssätt. Vi behöver också en partner som kan ge oss konsumentinsikt samt mäta och följa upp affärsnyttan i våra investeringar, säger Ami Kivi, marknadskommunikatör på Peab i en kommentar.
Peab omsätter 45 miljarder kronor och har 14 000 anställda.
Carat har redan smygstartat och uppger att man är imponerade över både företaget/varumärket och människorna bakom Peab.
– Vi är stolta och glada för att Peab väljer att arbeta med Carat, för den svenska och nordiska bostadsmarknaden, säger Nike Carlstoft, vd på Carat i en kommentar.
Karl-Johan Byttner