Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Perfect Fools partnergrupp växer – mer än hälften av medarbetarna blir delägare

Publicerad: 14 september 2021, 09:22

Under 2020 tappade Perfect Fools var fjärde krona i byråintäkt, och siffrorna var svarta. I somras gjorde byrån en nyemission – och erbjöd samtliga medarbetare delägarskap. Nu är mer än hälften av personalen medägare.


Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Efter coronaåret behövde reklambyrån Perfect Fools ett kapitaltillskott. I stället för att minska på personalen och på så sätt spara pengar, gjorde man nyemissionen, berättar Ann Ystén, vd på Perfect Fools. Hon är glad att så många medarbetare valde att gå in som delägare.

– Det är ett kvitto på att folk trivs hos oss, och det är härligt. Speciellt när man läser mycket om att personal lämnar byråer. Jag tror att en del byråer kan lära av större kunder, där har man oftare en utvecklad personalstrategi. Det lönar sig, säger hon.

LÄS MER: Därför lockas byråernas unga talanger till varumärken: ”Synen på inhouse förlegad” 

De nya delägarna kommer enligt pressmeddelandet arbeta med kultur, mångfald och att utveckla byrån som arbetsgivare, med flera.

– Vi är en icke-hierarkisk organisation som tror att olika perspektiv stärker beslut och framgång. Att så många vill investera egna pengar ser jag som ett styrkebesked vad gäller vår kultur och hur nöjda våra medarbetare är med sin arbetsplats och att viljan att vidareutveckla byrån är stark. Nu vill vi att medarbetarna också får möjlighet att ta del av byråns fortsatta framgångar, skriver Ann Ystén.

LÄS MER: Så klarade sig Perfect Fools genom pandemin: ”Nu kan vi börja lyfta blicken”

I dag jobbar Perfect Fools bland annat med Svenska Spel, IQ, Trygg-Hansa, Froosh, Red Bull, Polarbröd och SVT. 

LÄS OCKSÅ: Kartläggning av 200 byråers bokslut – här är vinnarna och förlorarna från krisåret 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Perfect Fools

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News