Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

PHD:s supertorsdag

Publicerad: 8 Maj 2014, 13:08

Från rekryteringskampanjen.

Vilken dag för PHD! Först Årets mediebyrå – sedan Grand Prix för Årets kampanj.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekPHDFörsvarsmakten

Det blev en magisk torsdag för PHD som tog hem Årets mediebyrå och dessutom Grand Prix, för Försvarsmaktens rekryteringskampanj i smarbete med DDB.

Juryns motivering:

"Det begåvade insiktsarbetet, nytänkande konceptet och storslagna resultatet är både en träffsäker och överraskande medielösning. Juryn är försvarslös och besegrad av denna mediala offensiv."

Guldet gick till Scream och Ingo för Lidl-kampanjen "Dill". OMD och DDB tog silver för McDonalds-kampanjen Big Mac.

Juryn:

Juryordförande:

Annica Axelsson, Strålfors

Övriga jurymedlemmar:

Fredrik Lundgren, HowCom Evolution

Anette Andersson, IUM

Daniel Collin, MEC

Cecilia Strandell, Pernod Ricard

Roland Bägén, Hundyai

Lotta Kubu, Opticom Incite

Ebba Burenius, Ottoboni

Jens Pamp, Rewir


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.