Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

PHD stöper om varumärket: Kalkylark driver inte tillväxt

Publicerad: 12 oktober 2021, 13:46

PHD:s nya visuella stil.

Foto: Pressbild

Den globala mediebyrån PHD gör om varumärket och stöper om sin varumärkesidentitet i ny form. Enligt bolaget ska det bättre spegla sin ”Make the Leap”-filosofi. ”Målet var att fånga de fantasifulla framstegen och det visuella temat om dualitet.


Ämnen i artikeln:

VarumärkePHDByråer

PHD:s nya visuella identitet har en ”uppmaning till handling för att utnyttja fantasins kraft” och på så sätt för driva tillväxt åt deras kunders verksamhet. 

– Kreativitet och fantasi är det som driver vår bransch, genom att skapa fantasifulla och kreativa lösningar så kommer vi hjälpa våra kunder att blomstra och därmed nå framsteg kommersiellt. Utvecklingen av vår identitet väcker denna idé till liv, med en samtida och dynamisk prägel som positionerar oss för framtiden, säger PHD:s vd Philippa Brown i ett pressmeddelande.

”Börjar med en bra kreativ idé”

Enligt strategichefen, Mark Holden, är den nya identiteten ett sätt för dem att visa att det är kreativitet och fantasi som driver tillväxt, inte bara rapporter och kalkylark.

– I en modern värld har framsteg inom data och teknik gjort det möjligt för marknadsförare att förbättra hur de riktar in sig och mäter sina kampanjer. Även om detta är oerhört viktigt vet vi vid PHD att varje bra kampanj börjar med en bra kreativ idé, säger han.

Den visuella uppdateringen av varumärket har skapats av designdirektören Cosmo Jameson.

– Målet var att fånga de fantasifulla framstegen och det visuella temat om dualitet, säger han.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

VarumärkePHDByråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.